dayseye

Alla inlägg den 20 december 2014

Av Dee-Dee - 20 december 2014 14:21

 

  


Hej sötisar!

Idag hittade vi ett fågelbo som hade ramlat ner från ett träd, självklart så rörde vi inte på dem.. Eller asså en unge vad utanför boet och vi tog upp honom med en hundbajs påse för att lägga tillbaka honom. Vad skulle vi göra? Vi kunde ju nt bara låtit honom ligga kvar där på marken, hjälplös. Han var för liten för att kunna se något. men jag var tvungen att ta ett kort på dem.
Såvitt vi såg så rörde sig alla, men är det inte en sen årstid att ha fågelungar nu? 
~Lotsolove Dee-Dee~
Av Dee-Dee - 20 december 2014 13:03

 

Hej alla baksugna!

Här är ett recept på söta, goda cupkakes som jag fick utav en vän;

muffins:

125 g Norrmejerier Smör

4 dl vetemjöl

2 dl strösocker

2 tsk bakpulver

finrivet skal av 1 tvättad ekologisk citron

2 dl Norrmejerier Mjölk

1 stort ägg

topping:

2 dl Norrmejerier Crème Fraiche

2 msk lemoncurd

10 körsbär

Instruktioner

Sätt ugnen på 200°. Smält smöret och låt det svalna. Blanda vetemjöl, socker, bakpulver och rivet citronskal. Vispa ihop mjölk med ägg och rör ned det smälta smöret. Vänd ner äggblandningen i de torra ingredienserna. Fördela smeten nästan upp till kanten i pappersformar eller en välsmord muffinsplåt. Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter. Låt svalna. 
Vispa crème fraiche med elvisp tills den blir fluffig och fast. Tillsätt lemon-curd och blanda. Häll toppingen i en spritspåse med tyll. Spritsa på varje muffin. Toppa med ett körsbär.

Av Dee-Dee - 20 december 2014 11:36

 

Hej sötisar!

Nu var det läänge sedan vi hade en valpkull, (ja faktiskt ett år sedan nu) så vi bestämde oss för att ta en kull på Gogo, hon är parad och vi hopas attt det blir några valpar 👌 Självklart kommer jag att lägga ut bilder också ^^ Önska oss lycka till! 
~Lotsolove Dee-Dee~
Av Dee-Dee - 20 december 2014 11:31

 

  (<-kanin eller katt?)

Tiana

Idag fyller min underbara katt 2 år, grattis Tiana! 🎉🎈 En katt måste också firas! 

Presentation


Jag är en tjej på 14 bast och gillar precis allt och alla! ^^
Jag kommer att skriva om allt och lite till här i bloggen xP Jag valde just namnet "Day's eye" för att mitt namn betyder det.
Lotsolove Dee-Dee

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ~>


Ovido - Quiz & Flashcards